היועמ"שית מגיבה לבג"צ: "לדחות את חוק הנבצרות"

ישראל רובין No Comments on היועמ"שית מגיבה לבג"צ: "לדחות את חוק הנבצרות"

המשך סיכול צעדי הממשלה: היועמ"שית בהרב-מיארה הגיבה לצו על תנאי שהוציא בג"ץ לתיקון בחוק יסוד שמונע להוציא את ראה"מ לנבצרות ממניעים פוליטיים. לטענתה: "הצעות החוק נועדו לסכל את הדיון בעתירות בעניין מצבו האישי-משפטי של רה"מ". בכתב התשובה נכתב כי חוק יסוד אינו יכול לשמש כמעין משאב פרטי המסלק מן הדרך בעיות פרסונליות מתחום טוהר המידות והדין הפלילי

אולם בית המשפט העליון צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

היועצת המשפטית לממשלה מבקשת מבית המשפט העליון לדחות את תחולתו של חוק הנבצרות לכנסת הבאה. כך עולה מתגובתה שהוגשה היום לבית המשפט בעתירות נגד החוק, לאחר שבית המשפט הוציא צו על תנאי בהליך.

היועמ"שית אף התנסחה בחריפות בתגובתה לבית המשפט, היא כתבה כי מדובר במקרה קיצון של שימוש לרעה בסמכות המכוננת, במטרה להשפיע על הליך משפטי תלוי ועומד. לדבריה: "הרשות המכוננת גויסה באופן בוטה כדי לתת מענה לעניינו המשפטי האישי של ראש הממשלה ועל מנת לשחררו ממגבלות משפטיות שהוטלו עליו".

כזכור, חוק הנבצרות קבע הליך מורכב להוצאתו של ראש הממשלה לנבצרות, החוק דורש שהדבר ייעשה ברוב גדול של חברי כנסת או שרים ומסיבות בריאותיות בלבד. הוא נחקק לאחר שיח שהתקיים סביב האפשרות שהיועצת המשפטית לממשלה תכריז על נבצרותו של ראש הממשלה על דעת עצמה, בשל מה שהיא עשויה לראות כהפרה של הסדר ניגוד העניינים.

לאחר חקיקת חוק הנבצרות נשא בזמנו ראש הממשלה נתניהו נאום בו הודיע לראשונה כי הוא יתערב בנושא הרפורמה המשפטית על מנת להרגיע את הרוחות, לאחר שקודם לכן לדבריו ידיו היו כבולות תחת אותו איום של הנבצרות.

העותרים נגד החוק טוענים כי מדובר בתיקון פרסונלי שנועד לחלץ את ראש הממשלה נתניהו מהסדר ניגוד העניינים ולדבריהם הראיה לכך הוא אותו נאום שבו הודיע על כניסתו לאירוע מיד אחרי החקיקה. בהתאם לכך, נטען גם כי מדובר בשימוש לרעה בסמכותה המכוננת של הכנסת לכונן חוקי יסוד.

כעת מבקשת היועצת המשפטית לממשלה מבית המשפט לדחות את תחולת החוק ובכך לפתור את בעיית הפרסונליות שבחקיקה. בתגובתה נכתב כי "חוק יסוד אינו יכול לשמש כמעין משאב פרטי המסלק מן הדרך בעיות פרסונליות מתחום טוהר המידות והדין הפלילי".

אם תתקבל בקשתה של היועצת המשפטית לממשלה, המשמעות המעשית לכך היא להחזיר לידיה את אותה חרב הנבצרות, ולהפקיד בידיה, הפעם בגיבוי בית המשפט, את האפשרות להכריז למעשה על פיטוריו של ראש הממשלה בכל עת שתחפוץ בכך.



0 תגובות